Градоначелник Шапић: Превоз у Београду од 1. јануара потпуно бесплатан, у току је највећа реформа јавног превоза

Нема коментара Share:

18.12.2024.
Од 1. јануара 2025. године, јавни градски превоз биће бесплатан и више нико неће морати да плаћа карту, најавио је градоначелник Александар Шапић на данашњој конференцији за новинаре. У току је највећа реформа јавног превоза, а истакао је и да ће се, сем бесплатног јавног превоза, у наредне три године потпуно обновити читав возни парк у јавном превозу.

– Неће више бити ни месечних, ни годишњих карата, ни попуста, већ град Београд са овом социјалном мером постаје једини град у Европи, већи од 500.000 људи, који има бесплатан јавни превоз. Има примера, попут Талина, који има 450.000 становника, и неких у Француској, али то су све мањи градови од по 200 до 300.000 људи – рекао је Шапић.

Он је подвукао да је у току највећа реформа јавног превоза и најавио је да ће се у наредне три године потпуно обновити читав возни парк.

– До краја 2025. неће бити аутобуса старијих од две године на градским улицама, ни приватних, ни градских. Сада нам је стигло четрдесет, педесет возила стиже, а и читаве наредне године сукцесивно ће стизати. Током 2025. стижу и први трамваји, за које смо набавку већ завршили, њих 25, а до краја 2027. задали смо себи задатак да за све тролејбусе, њих сто, и преосталих 120 трамваја обезбедимо средства, можда кроз приватно-јавно партнерство, или ћемо то ми учинити, како би и сви они били замењени новим возилима. Циљ је да на крају 2027. имамо сва нова возила, без наплате јавног превоза, што ниједан град у својој историји и у овако кратком периоду није урадио. То можда звучи као немогуће, али су и многе друге ствари које су урађене и које су данас реалност деловале немогуће. То је реалност откад је ова градска управа почела да доноси важне и тешке, али храбре и одговорне одлуке, које су увек биле подупрте добрим планом – рекао је Шапић.

Градоначелник је подсетио на све важне мере у оквиру социјалне политике града.

– Увођење бесплатних вртића за сву београдску децу резултирало је са новоуписаних додатних 3.000 деце, субвенцијама од 33.000 динара за приватне вртиће, а изменом система плаћања дошли смо до стабилности система. Иначе, до краја следеће године биће завршено осам вртића које ми градимо, а за 2026, захваљујући нашем пројектном бироу, планирамо чак њих 20 – казао је градоначелник.

Ту је и ђачка помоћ породици, која се користи пре свега за уџбенике. Међутим, како је то и више новца, онда се тај исти новац користи и за набавку прибора, опреме и других потребних ствари, нагласио је Шапић.

– Подсетићу да смо прошле године у све разреде убацили потпуно нове уџбенике, што није рађено последњих 30 година, тако да смо омогућили да боље ради и берза, размена и набавка свих уџбеника. Међу социјалним мерама су и бесплатан улазак на београдске базене, новогодишњи поклон-ваучери за све предшколце, школарце и запослене у школским установама, као и бесплатни енглески језик за предшколце – рекао је Шапић.

По његовим речима, овај сет мера не постоји ни у једном граду величине Београда.

– Ово је социјално најодговорнија управа града за последњих 50 година. То је нешто што ме је карактерисало и на Новом Београду, у односу на могућности које сам тамо имао, и изузетно сам поносан на ове мере. Докле год будем на челу града, ми ћемо новац Београђана трошити одговорно – казао је Шапић.

Објашњавајући све социјалне мере које је ова градска власт увела, градоначелник је представио просечну уштеду једне просечне београдске породице на годишњем нивоу захваљујући тим социјалним мерама.

– Буџет породице ће бити умањен захваљујући бесплатним месечним картама јавног превоза, затим бесплатним вртићима, бесплатном енглеском језику за све предшколце, бесплатном уласку на градске базене, као и новогодишњем поклон-ваучеру. Свеукупно је то мање-више 670.000 динара, што значи да захваљујући овим социјалним мерама једна просечна београдска породица на месечном нивоу од Града Београда добије близу 500 евра – рекао је први човек Београда.

Када је реч о безбедности, градоначелник је рекао да очекује да ће до пролећа бити изграђено 30–40 комунално-безбедносних станица, које ће бити чворишта система камера које се уграђују у дворишта свих школа.

– Ту ће бити уграђен посебан софтвер, који нема ниједан град у региону, а који детектује оружје и тврде предмете, а биће на десетине камера у једном дворишту. Када завршимо то, креће се са вртићима и очекујем да ћемо до јесени имати покривено свих око 400 вртића, као и око 250 основних школа. Поред централног видео-надзора, свака од локалних комунално-безбедносних станица имаће надзор школа и вртића који се налазе у њеном рејону – истакао је први човек српске престонице.

Шапић је најавио да ће у међувремену бити основана београдска служба безбедности коју ће Град да финансира, а чији припадници ће да патролирају у току дана поред школа и вртића. Они ће бити јасно обележени, а увече ће патролирати по насељима и биће повезани са полицијом.

– То значи да ћемо школе и вртиће покривати не само технички путем софтвера већ и физички, као и насеља. Сматрамо да ћемо на тај начин растеретити полицију. Значи, радимо на безбедности као ниједан град у региону, јер сматрам да је безбедност једна од најважнијих сегмената политике ове градске управе – рекао је Шапић.

Шапић је на конференцији за новинаре рекао и да ће бити настављена изградња, реконструкција и проширење београдских улица и булевара, што такође, према његовим речима, нико није радио.

– Проширени су Вишњичка улица, Булевар Зорана Ђинђића, Тошин бунар, Земунска улица, Николе Добровића, као и многе друге. Тиме настојимо да, колико нам могућности дозвољавају, мењамо одређена саобраћајна решења, јер се Београд значајно променио у претходних десетак година и на улицама је много више возила. Покушавамо да до тренутка док Београд не добије метро као примарни вид превоза смањимо и успоримо процес загушења саобраћаја. То не види само онај ко не жели да види – рекао је Шапић.

Он је додао да је током последње две године реконструисано и „пресвучено” више од 500 улица, те нагласио да ће тај посао бити настављен.

– Интензитет радова биће највећи у последњих 30 година. То одговорно тврдим јер захваљујући „EXPO”-у, који је наша земља обезбедила и који је мотор покретања многих ствари, Београд ће до краја мандата актуелне градске управе доживети квалитативне промене у сваком погледу, а те промене биће највеће у последњих 20 година. Наставићемо са изградњом инфраструктуре, ту пре свега мислим на нови српски мост и тунел који повезује потез на којем се налази Економски факултет и део Булевара деспота Стефана, који води ка Панчевачком мосту. То сада иде одређеном динамиком након што смо на почетку били успорени деловањем тридесетак људи. Ако све буде у реду, до краја 2026. године, односно почетком 2027. Београд ће добити нови мост преко Саве. Инфраструктура остаје важан део политике ове градске управе – истакао је Шапић.

 

Видео-материјал може се преузети на следећм линку: https://we.tl/t-ZezuUSPYC2

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Previous Article

Промена траса линија током радова у Булевару Зорана Ђинђића

Next Article

„Празнична чаролија” у „Шумицама”

Можда ће вам се такође допасти

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *