Завршетак припремних радова на изградњи метроа пре рока

Нема коментара Share:

Потпредседник Владе Републике Србије и министар финансија Синиша Мали присуствовао је данас потписивању Aнекса Уговорног споразума за радове на пројектовању и изградњи депоа Макиш.

Поменути документ потписали су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, директор ЈКП „Београдски метро” Андреја Младеновић, в.д. секретара за јавни превоз града Београда Радован Кремић и представник компаније „Power China” Јанг Фан.

Након презентације o даљим корацима и плановима у изградњи Београдског метроа, Мали и Весић су обишли радове на посипању терена на Макишком пољу, где ће бити изграђен депо.

Припремни радови, који су почели крајем 2021. године, приводе се крају много пре рока, навео је Мали, додавши да се њихов завршетак очекује током лета, а да je рок био децембар ове године.

Потпредседник Владе је истакао да је насуто више од милион кубика песка и да се почело са насипањем дробљеног камена, подсетивши на то да ће прва линија метроа у дужини од 21 километра имати 21 станицу, док ће друга бити дужине 24 километра и имати 24 станице.

Већ наредне године очекујемо почетак великих радова на целој траси прве линије метроа, када су станице у питању, рекао је Мали и најавио куповину две машине које ће започети ископавања на првој линији, једна са Макишког поља, друга из Миријева.

Он је оценио да радови теку по плану и да ће до 2028, најкасније до 2029. године прва линија бити завршена, и додао да се увелико ради на пројектовању друге линије метроа, што би значило да се наредне године може кренути и са радовима на тој линији.

Мали је изразио захвалност кинеским партнерима из компаније „Power China” и свим осталим странама укљученим у пројекат, на преданом раду да све иде по плану, па чак и пре рокова.

Потпредседник Владе је нагласио да је поносан на чињеницу да је Србија сачувала макроекономску стабилност и да је у фебруару стопа раста БДП-а износила 5,9 одсто, чему доприносе овакви кораци и пројекти.

Весић је најавио радове по читавом Београду следеће године, посебно истакавши први део београдског градског воза, који ће са метроом омогућити да највећи део градског превоза, можда и 80 одсто, већ 2030. године буде шински.

Он је најавио и проширење београдског железничког чвора, и истакао да ће Београд заиста функционисати као права метропола, један добро уређен град.

Представник компаније „Power China” Лиу Шакуан објаснио је да радови на Макишком пољу у овом тренутку иду шест месеци пре рока, и изразио задовољство таквом динамиком.

Аутор фотографија: Танјуг/Сава Радовановић

Извор текста: Вебсајт Владе Републике Србије

Previous Article

Снажна подршка државе нашој дијаспори

Next Article

Потписан Меморандум о сарадњи Универзитета одбране и НИС-а

Можда ће вам се такође допасти

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *