Београд, 31. август 2022.
Министарка трговине, туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије Татјана Матић оценила је да пројекат „Унапређење дигиталних компетенција жена у руралним подручјима“ значајно доприноси промоцији женског предузетништва и оснаживању жена у руралним подручјима да покрену сопствени бизнис.
Матић је приликом свечане доделе сертификата у НАЛЕД Лабу у Београду нагласила да је предузетништво у Србији обележено родним дисбалансом и да је самозапосленост готово двоструко већа код мушкараца него код жена, те да је зато сваки женски предузетнички подухват, поготово у руралним подручјима, огроман успех.
Она је истакла да женско предузетништво на селу представља посебан вид неустрашивости и да је због тога потребан посебан подстрек унапређењем њихових дигиталних компетенција у функцији пласмана, веће видљивости и повећања продаје њихових производа.
Нова знања о коришћењу Ексела, онлајн продаји и промовисању путем друштвених мрежа помоћи ће полазницама овог пројекта да развију пословање по својој мери и у складу са својим плановима, указала је министарка.
Према њеним речима, Министарство трговине, туризма и телекомуникација усмерава значајну пажњу на развој дигиталних компетенција жена, чиме подстиче развој женског предузетништва, а од 2017. године до данас опредељено је више од 70 милиона динара за пројекте и програме подршке развоја дигиталне писмености и компетенција жена.
Поред министарке, на догађају су говорили и директорка агенције UN Women Милана Рикановић и директор Tуристичке организације општине Инђија Милан Богојевић.
Пројекат „Унапређење дигиталних компетенција жена у руралним подручјима“ спровела је Етно мрежа уз подршку Министарства трговине, туризма и телекомуникација и у партнерству са одабраним општинама и агенцијом UN Women.
Током три радионице, обуку је прошла 21 жена из Новог Пазара, Сомбора, Оџака, Кикинде, Сокобање, Београда, Панчева, Инђије, Сремске Митровице, Чачка и Беле Паланке.
Извор текста и фотографије: Вебсајт Владе Републике Србије