Промовисана услуга еПисарница у Нишу

Нема коментара Дели:

Ниш, 16. септембар 2024.

Министарка државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Јелена Жарић Ковачевић састала се данас у Нишу са градоначелником  Драгославом Павловићем, при чему је обишла и Јединствено управно место, где је промовисала услугу еПисарница.

Жарић Ковачевић је посетила и Српско-корејски информатичко-приступни центар за бесплатне обуке (СКИП), отворен пре годину дана, захваљујући сарадњи Министарства и Националне агенције за информационо друштво Републике Кореје.

Она је подсетила на то да је Министарство 2017. године, уз помоћ Републике Кореје, у Београду отворило модеран ИТ центар за бесплатне обуке.

Министарка је напоменула да је на основу успешног рада овог центра, у којем је до сада спроведено приближно 4.000 бесплатних обука, које је похађало више од 80.000 грађана, такав центар отворен и у Нишу, 12. јула 2023. године, уз подршку партнера из Републике Кореје.

Драго ми је да видим да нишки центар добро функционише, да се обуке одвијају континуирано и да грађани и у овом делу Србије имају корист од његовог рада, рекла је она.

Жарић Ковачевић је истакла да је у СКИП центру Ниш одржано више од 200 догађаја, а услуге центра од његовог отварања користило је око 3.000 корисника – ученика основних и средњих школа, студената, запослених у јавном или приватном сектору, као и пензионера.

Министарка је напоменула да је Центар за нешто више од годину дана рада постао препознатљиво место за све који желе да се едукују, развију своје дигиталне вештине и учествују у стварању будућности утемељене на знању и технологијама.

Она је током обиласка Јединственог управног места подсетила на то да је Министарство са пет милиона динара подржало његово успостављање и навела да њена данашња посета има за циљ промовисање нове услуге на порталу еУправа.

Жарић Ковачевић је указала на то да је грађанима омогућено да потпуно електронски комуницирају с државом, подносе захтеве, шаљу допуне и прате стање предмета, додавши да је најважнија новина то да грађани не морају да знају који орган је надлежан, који је назив поступка или какав је образац.

Без губљења времена, онлајн од своје куће, претрагом према кључној речи, грађани могу да покрену један од 2.000 тренутно доступних поступака. Посебна погодност је примање обавештења о статусу предмета путем имејла или СМС поруке, а решења се добијају у еСандуче, објаснила је Жарић Ковачевић.

Министарка је позвала грађане да се региструју на порталу еУправа и постану еГрађани, којих у Србији засад има више од 2,2 милиона, јер је еУправа дигитални шалтер, доступан 24 сата, 365 дана у години и нема више чекања у редовима.

Она је са градоначелником Ниша разговарала о развоју електронске управе и раду градске управе, као и моделу њене организације и функционисања.

Ресорно министарство у Нишу помаже успостављање међуопштинске сарадње са Гаџиним Ханом са циљем оснивања заједничке канцеларије локалног омбудсмана.

На додели годишњих награда Министарства за четири области доброг управљања, Ниш је проглашен за најбољу локалну самоуправу у области „ефикасност и делотворностˮ за 2023. годину.

Аутор фотографија: Тамара Младеновић/МДУЛ

Извор текста и фотографије: Вебсајт Владе Републике Србије

Претходна вест

Стање приправности до потпуне стабилизације временских прилика

Следећа вест

Јачање културне и привредне сарадње Србије и Баварске

Прочитајте још

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *